Repülés motoros géppel
Két amerikai feltaláló, Orville és Wilbur Wright aeroplánt épített, egyenlőre motor nélkül, és csak 1903-ban néhány ezer sikeres leszállás után szerelték fel gépüket motorral. 1903. december 17-én, csikorgó hideg időben tartották az első kísérletet, melyel bizonyítást talált, hogy a levegőnél nehezebb szerkezettel is lehet repülni.

1905-ben a két testvér 17,9 km-t repült. A testvérek felajánlották gépüket az amerikai kormánynak és pályázaton kellett bemutatniuk gépüket. Fort- Myersben 1908-ban Orville Wright 1 óra 3 perc alatt 64 km-t tett meg, óránkénti 60 km-s sebességgel. Wilbur Wright pedig Franciaországban pályázott.
Természetes, hogy a francia madáremberek sem nézték tétlenül az
amerikai testvérpár sikereit. Blériot
1909. július 25-én negyedórai próbarepülés után 4.35 - kor indult
Calaisból a La Manche-csatorna átrepülésre. Kínos, lélekölő pillanatok voltak
ezek: az optikai csalódás miatt úgy tetszett neki, mozdulatlan lebeg a
csatorna felett, míg végre megpillantotta az angol partokat, Dover mellett. Az
1911-es év legnagyobb eseménye az
európai körrepülés volt.
Június 19- július 7. között, ami beváltotta a reményeket, hogy az eddigi
sporteszközből biztos közlekedési esz-köz legyen.

